MENUMENU

NAJNOVIJE VESTI

Ministarka Mihajlović u pravu – beogradska i zlatiborska gondola nisu uporedive!!!

  • Autor: Ljubica Sokić

Čačak,Čajetina- Izjavu Milana Stamatovića medijima prenosimo u celosti

Čajetina, 18.12.2017 – Opština Čajetina ne bavi se politikanstvom već se pošteno i pregalački bori za razvoj Zlatibora i Zapadne Srbije, o čemu svedoči i projekat zlatiborske gondole, najveće zdrave, nesubvencionisane infrastrukturne investicije u srpskom turizmu, za koju je iz lokalnog budžeta izdvojeno 13 miliona evra, bez ikakve državne pomoći iako je svima jasno da će ona doneti višestruki ekonomski značaj ne samo za Čajetinu i Zlatibor, nego i za celu Srbiju – izjavio je prvi čovek čajetinske lokalne samouprave Milan Stamatović, povodom najnovijeg spina ministarke Zorane Mihajlović o „neuporedivosti zlatiborske i beogradske gondole“, pošto je, navodno, ova druga „veliki infrastrukturni projekat jer raste broj turista u Beogradu“, a prvu, na svetu najdužu, zlatiborsku, nekome je, kao, iznebuha palo na pamet da je radi „s kraja ka početku“.

Da se pojedini predstavnici Vlade Srbije ponašaju kao odgovorna vlast cele države Srbije, a ne kao jednostranački, lokalni beogradski servis naprednjačkih raspikuća u prestonici, oni bi znali da su, za razliku od Zlatibora, turisti u Beogradu, uglavnom, samo na proputovanju i ne provedu u prestonici, u proseku, više od dve noći, pa zato ne vidimo razlog zašto je beogradska gondola od krucijalne državne važnosti, a na Zlatiboru, kao jednoj o najpoznatijih klasičnih turističkih destinacija u Srbiji, gde turisti posečno ne ostaju manje od četiri noći – nije?! Za to što upravo završavamo poslednju, petu fazu naše devetkilometarske gondole, krivac je upravo Ministarstvo građevinarstva koje neće da nam izda dozvole za prve četiri faze, jer, umesto interesa građana Zapadne Srbije i srpskog turizma, štiti interese jednog svog stranačkog tajkuna koji je uzurpirao 2.213 hektara državne zemlje – kaže Stamatović.

Gondola će biti kičma novih investicija u deo Zlatibora oko Tornika i okosnica cilja da, za deset godina, ovu turističku destinaciju poseti milion turista i da se ostvari deset miliona noćenja godišnje, naspram sadašnjih 300.000 turista, odnosno 1,2 miliona noćenja godišnje, tokom letnje i zimske sezone. Kada bude izgrađena, ova gondola voziće trasom dugom 8.950 metara od centra turističkog naselja Zlatibora do vrha Tornik, kapaciteta 600 putnika u 55 kabina. Ako to nije ogroman infrastrukturni projekat za ministarku Mihajlović, onda možemo samo da se čudimo kako je moguće da je po njenim standardima samo beogradska, dužine jedan kilometar, veliki projekat!?

Naprednjačka vlast nastavlja projekat beogradizacije Srbije i istovremeno vodi predizbornu kampanju za beogradske izbore, zaboravljajući da je za ozdravljenje naše države važan ravnomernom ekonomski razvoj svih njenih delova, zato moramo da priznamo da je tačno, kako tvrdi ministarka Mihajlović, da su beogradska i zlatiborska gondola neuporedive!
Kao prvo, beogradska žičara, dužine jedan kilometar, koštaće 15 miliona evra, bez dodatnih “vanrednih troškova”, dok je ukupna cena „Gold gondole“ na Zlatiboru koja je devet puta duža, samo 13 miliona evra, odnosno za 12 do 13 odsto jeftinija od “napredne“ beogradske, što će reći da jedan kilometar zlatiborske košta 1,4 miliona, odnosno skoro 11 puta jeftinije!
Drugo, država finansijski pomaže samo beogradsku gondolu, pa iz republičkog budžeta izdvaja 1,2 milijarde dinara da finansira jednu lokalnu, tj. beogradsku investiciju, što je duplo više nego što, za istu tu gondolu od jednog kilometra, izdvaja sam Beograd!
Treće, Zlatiborci žele po svaku cenu da se domaćinski ponašaju za razliku od naprednjačkog režima, dodatno smanjujući troškove svoje najveće investicije za 43 miliona dinara.
Četvrto, niko ne govori koliko će beogradska gondola ostvariti prihoda i koliko će puniti lokalni i državni budžet?
Projektovani prihod “Gold gondole“ u prvoj godini rada biće 1.834.646 evra, rashod 1.165.046 evra, u drugoj godini se očekuje prihod od 2.201.576, a rashod 1.208.321 evra. Narednih godina prihod bi se znatno povećavao, što znači da bi po ovoj statistici, gondola od samog početka ostvarivala neto dobit koja je bi za prvu godinu iznosila 153.806 evra, sledeće 444.420, a svake naredne oko 800.000 evra.
Peto, zlatiborska gondola će se otplatiti za sedam godina, što je projekcija studije opravdanosti koja je pozitivno ocenjena i usvojena od strane državne revizije, nadležnih organa i institucija, a koja je zasnovala na ceni najjeftinije vožnje koja će u proseku koštati pet evra, brojci od 300.000 turista godišnje koji ostvare oko 1,2 miliona noćenja i prosečnoj poseti Torniku u zimskoj i letnjoj sezoni. Plus izletnici iz okolnih gradova, vlasnici vikendica i apartmana na Zlatiboru koji se ne računaju kao turisti, ekskurzije i ovdašnje stanovništvo koje bi gondolu koristilo kao javni prevoz između Zlatibora i sela Ribnica. Za gondolu u Beogradu nije ni važno kada će se otplatiti jer se plaća i finansira od narodnih para samo radi kupovine političkih poena i opstanka na vlasti! – kaže se u pisanoj izjavi predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića.

NAJNOVIJE VESTI

HOPA CUPA BEND-NOVI SINGL-DAJTE MI VREMENA!!!