NAMERE su dobre, ali je sistem pogrešan!!!

12/05/2018

[views]

NAMERE su dobre, ali je sistem pogrešan. Cilj novog pravilnika o tehničkim pregledima koji za automobile starije od 15 godina uvodi obavezne kontrole na šest meseci je povećanje bezbednosti u saobraćaju, ali je problem to što teret i ovog puta pada na leđa građana.

trong>I to na one najsiromašnije, koji bi, da mogu, sigurno svoje „matore“ četvorotočkaše zamenili novim. Da li se ovom merom kažnjavaju oni koji nemaju para da se voze novijim limuzinama? I kako objasniti razloge za njeno uvođenje, jer „starci“ na točkovima nisu učesnici većine saobraćajnih nesreća. Naprotiv, mnogo češće u sudarima viđamo brza i „besna“ kola.

Kako objasniti, Branislavu S., penzioneru iz Beograda, koji vozi „juga“ iz 2000. godine, da će morati da pripremi još para. Godišnje ga registracija i tehnički pregled koštaju oko 15.000 dinara. S novim nametom i uz neminovne popravke, „harač“ praktično premašuje vrednost njegovog punoletnog automobila. A to je slučaj sa većinom vlasnika automobila starijih od 15 godina, a njih ima oko milion.

Ne želeći da umanjimo brigu države za bezbednost saobraćaja, ne možemo da ne primetimo da se nigde u Evropi vozila ne registruju dva puta godišnje. Uglavnom se to radi na dve godine. Ali, mi smo, po ko zna koji put, pioniri u paradoksima koji obično idu na račun „sirotinje raje“.

Ako je nekome zaista stalo da smanji crne procente sa drumova i ako nije, kao što kažu, cilj da se još više uzme od građana, onda je jedno od rešenja da drugi pregled bude obavezan, ali – besplatan. Time će se pokazati i odgovornost i ozbiljnost, ali i socijalna osetljivost za šofere od kojih su mnogi odavno finansijski u „kanalu“.

EKONOMIJA