Da li će se proizvodnja FIAT PANDE nastaviti u Kragujevcu?!!!

26/01/2018

NAJAVA da će FKA grupa („Fijat-Krajsler automobili“) izmestiti proizvodnju „fijata pande“ iz Italije da bi u ultramodernoj fabrici u Pomiljanu pokraj Napulja počela proizvodnja „bejbi džipa“, po svemu sudeći obradovaće radnike u Poljskoj, a ne u Srbiji kako se proteklih dana spekulisalo u pojedinim medijima.

src=“https://us-u.openx.net/w/1.0/cm?id=5c627885-3475-4ed8-a54e-8d0222f57cbe&d=MACRO&r=https%3a%2f%2fdis.criteo.com%2frex%2fmatch.aspx%3fc%3d31%26uid%3d“ width=“0″ height=“0″ />

Čelnici FKA grupe, koja je u četvrtak objavila sjajne rezultate poslovanja u 2017. godini, jer je neto dobit gotovo udvostručena dostigavši 3,5 milijardi evra (1,8 milijardi evra u 2016) planiraju, kako se tvrdi u pojedinim evropskim medijima, da u Napulju prave mali terenski automobil (kraći od četiri metra) da bi uhvatili priključak sa rivalima u najbrže rastućem SUV segmentu na tržištu.

Kako je vreme „multivenova“, kategorije u koju se ubraja „fijat 500 L“ koji se proizvodi u Kragujevcu, čini se na izmaku, a i uz činjenicu da bi ove godine morao da se obnovi ugovor „Fijata“ i Vlade Republike Srbije, pojavile su se i informacije da bi „panda“ trebalo da nastavi osvajanja srca kupaca (prošle godine u novembru prodata milionita „panda“ treće generacije) iz Šumadije.

Međutim, te teorije pale su u vodu pred činjenicom da će se „panda“ sledeće generacije praviti na istoj platformi kao i „fijat 500“ i „lanča ipsilon“, a oba ova vozila se montiraju u fabrici Tiči u Poljskoj.

Ima i onih dobrih poznavalaca prilika u auto-industriji, koji tvrde da je na odluku vrha italijanske kompanije uticao i prošlogodišnji višednevni štrajk radnika koji je, kako se i onda tvrdilo, „terao vodu na vodenicu Poljaka“.

Bilo kako bilo, planovi za proizvodnju fabrike u Kragujevcu u narednom periodu još nisu saopšteni iako se očekuje da se proizvede približno isti broj vozila „fijat 500 L“ kao lane kada je iz Kragujevca isporučeno oko 75.000 vozila.

Ugovor „Fijata“ i Srbije ističe u septembru ove godine, pa je jasno da bi razgovori o produženju saradnje započete 2008, po kojoj „Fijat“ ima 67 odsto a Vlada Srbije 33 odsto vrednosti zajedničke firme, morali da počnu narednih meseci.

Prošle godine, u maju, restilizovan je postojeći model „fijat 500 L“, ali, iako se očekivalo, čelnici italijanske kompanije koji su tom prilikom bili u Srbiji, nisu najavili proizvodnju potpuno novog modela.

RAST PRODAJE

KOMPANIJA FKA je uspela i da gotovo prepolovi ranije nastali dug, na 2,4 milijarde evra.

FKA je isporučila 4.740.000 automobila širom sveta, što je za 20.000 više nego godinu dana ranije.

Podbacila je prodaja u SAD gde je zabeležen pad od 8,0 odsto, na 2,1 milion automobila, ali će bez obzira na to radnici u SAD, njih oko 40.000, dobiti 16. februara bonus od 5.500 dolara zbog ostvarenog profita.

EKONOMIJA