PR tekst– VELINGTON ČIZME – ŠARENI IZBOR ZA SIVE KIŠNE DANE
Izvor: KC NS
Novi Sad-Predavanje geopolitičkog analitičara Predraga Rajića na temu „Kampanja Džoa Bajdena” (17. 1. 2021) možete pogledati na našem Jutjub kanalu.
Naglašavajući da su izbori u SAD 2020. bili sve samo ne obični, Predrag Rajić uvodi gledaoce u priču oko načina na koji je Džo Bajden vodio svoju kampanju i porazio Donalda Trampa. Prema Rajićevim rečima, demokratama je bilo jasno da mogu pobediti samo ako uključe sve resurse, a i to bi bilo bez uspeha da Bajden nije imao veliku podršku naroda. Prijateljstvo sa Sandersom i Obamom, okupljanje širokog kruga važnih ljudi, podrška bivših predsednika iz redova demokrata – samo su neki od činilaca koji su doprineli da Bajden ima najniži stepen negativnih reakcija, čime se mogao naslutiti njegov uspeh na izborima. Na to su ukazivali i rezultati ankete na kojoj je u proseku 80 posto građana posvedočilo da znaju ko je Džo Bajden, čime su potvrdili njegovu prepoznatljivost u medijima. Rajić navodi da je Bajden nastojao da se nikome unutar partije ne zamera i da bliskošću sa republikancima pošalje poruku da je upravo on taj koji može ujediniti Ameriku.
Interesantan je postupak kojim se Bajden poslužio kako bi privoleo pripadnike digitalne generacije da uopšte izađu na izbore. Rajić ističe da je reč o jednom od najboljih uradaka u propagandi u poslednjih nekoliko godina i da bi se mogao posmatrati kao primer kako se vodi kampanja. Reč je o angažovanju Eminema i korišćenja sekvenci njegovog spota za pesmu „Lose yourself“, prilagođenih poruci koju je Bajden želeo da pošalje mladima (If you had one shot or one opportunity to seize everything you ever wanted in one moment, would you capture it or just let it slip?).
Celo predavanje može se pogledati na linku: https://youtu.be/-DPUDrxZMHU