PR tekst– VELINGTON ČIZME – ŠARENI IZBOR ZA SIVE KIŠNE DANE
Izvor: KC NS
Izložba Dobrivoja Rajića je otvorena u ponedeljak 16. maja u 19.00 časova u Malom likovnom salonu i uz propisane mere zaštite moći će da se pogleda do 27. maja.
„U trenutnom predstavljanju svoje Unutrašnje slike, Dobrivoj Rajić posle godina slikanja slike iznutra ili unutrašnjosti, nudi sonde, procepe i listanje slojeva slike. Reklo bi se na prvi pogled da je to inverzan postupak ili čak obrtanje sleda istraživanja i građenja slike u procesu ispitivanja unutrašnjih, ontoloških slojeva predstave. Naslojavanje faktura i struktura, slojeva taktilnog realiteta i intelektualno emocionalnih sklopova i potki, susreti citata realnog i imaginarnog, sećanja i invencije koje je moguće pratiti kroz dug proces Rajićevog istraživanja u ovom tematskom okviru, prisutni su i u recentnoj postavci, jasni, vidljivi i prepoznatljivi. Ipak kroz sonde, procepe i prodore autor se retrospektivno vraća intelektualnoj nutrini predstave. Ljušteći slojeve nataloženog iskustva, doživljaja i dosegnute predstave, umetnik pokušava da oživi i dinamizuje odnose početne ideje, emocionalno intelektualne artikulacije rada i konačnog iskaza. Ovo virenje i otkrivanje intime slike i njenog nastanka je pokušaj neverbalnog prikaza i objašnjenja“.
„U tautološkom postupku Rajić nastoji da se slika predstavi i objasni sobom, te da slojevitost znakova i značenja svih aspekata i elemenata stvaranja i prezentacije prikaza učini vidljivim, kako bi se očuvala svest o njihovom postojanju. Sondiranje i retrospektivna evokacija u Rajićev rad ušli su kroz iskustvo sa konzervacijom u kojoj se na taj način tehničkim postupcima otkriva deo po deo prvobitne zamisli i izgleda, ali i slojevi različitih vremena i shvatanja. Konačan sklop koji nudi ova faza Unutrašnje slike mogao bi se konzervatorskim rečnikom odrediti kao simultana slojevita prezentacija s očuvanjem integriteta i bitnih karakteristika svih naslojenih značenja i postupaka. U razvojnom smislu, ovo je faza u kojoj četvrta dimenzija slike postaje vidljiva. Ostaje pitanje: kojim putem dalje? Videćemo.”- Dejan Radovanović