Tribine i izložbe u Kulturnom centru u Novom Sadu!!!

  • Izvor: KC Novi Sad

09/04/2018

[views]

Novi Sad-Tribina „Politička modernizacija Srbije – borba za stvaranje nacionalne države“ biće održana u utorak  10. aprila u 19 časova u Klubu „Tribina mladih“ Kulturnog centra Novog Sada. Autor i predavač je prof. dr Ljubiša  Despotović.

Politička istorija Srbije u devetnaestom veku, iako burna i puna kotroverznih tumačenja, nesporno je imala karakter borbe za nacionalnu emancipaciju i stvaranje moderne nacionalne države. Iako zemlja sa gotovo šest vekova diskontinuiteta u razvoju svoje državnosti, Srbija se na početku 19. veka i u temporalnom smislu približila evropskim tokovima nacionalnog diferenciranja i zaokruženja državnosti. Bremenita brojnim i ne baš lakim istorijskim nasleđem, naročito onim iz perioda otomanske dominacije, Srbija se uhvatila u koštac sa svim izazovima modernizacije, bolno kidajući spone sa tradicijom predmodernog društva. A ta se politička modernizacija dešavala u kontekstu stvaranja modrene države nacionalnog predznaka. U radu ćemo upravo dekodirati taj krucijalni kontekst početka stavaranja Srbije kao moderne nacionane države devetnaestog veka.

trong>Tribina „Društvene mreže u svrsi lične promocije“ biće održana u utorak  10. aprila u 20 časova u Klubu „Tribina mladih“ Kulturnog centra Novog Sada. Na tribini će o ovoj temi govoriti Željko Injac, glavni urednik sajta Vidovdan i Predrag Filipović, medijski inženjer.

Društvene mreže svakako čine deo naše svakodnevice, stoga se velika količina naše lične predstave i brenda nalazi upravo tamo. U zavisnosti od toga kako vodimo profile na društvenim mrežama, davaćemo određenu sliku javnosti iz koje se rađa prvenstveno naša prihvaćenost, zatim prepoznatljivost, a potom i brend.

Koliko su društvene mreže dobar alat za promociju govori sama činjenica da su one preplavljene reklamama, a da li ih svi u tu svrhu koriste na najbolji način, to je već pitanje koje iziskuje raspravu. Kako vi možete koristiti društvene mreže u svrhu lične promocije zavisi isključivo od vaših težnji i vaše angažovanosti na njima.

Izložba slika Cvetka Lainovića pod nazivom “Osvajanje beline” biće otvorena u utorak, 10. aprila  u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada u 19 časova. Izložba će trajati do nedelje, 22. aprila 2018.

“Naslikana linija poništiva sve riječi”, glasno je razmišljao Cvetko Lainović, umetnik koji je nestajanjem prepoznatljivih oblika, stavljao težište slike u oblast misli, i slikar koga su evropski likovni kritičari smatrali jednim od najboljih minimalista, ali i portretista sveta. 10 godina od njegove smrti, prisećamo se njegovog vedrog lika, nepresušne energije i sušastvenih slika.

“Porodica”, “Verenici”, “Figure”… samo su neki od jednostavnih naziva dela tog vrsnog stvaraoca, koja su, posle mnogo godina pred beogradskom publikom. Neka od njih, nikada nisu izlagana, te je postavka u “Galeriji 212” retka prilika da se na pravi način doživi minimalizam tog autentičnog slikara, koji nas vraća onom esencijalnom u umetnosti.

Cvetko Lainović je bio i ostao prepoznatljiv po “bijelim slikama”, i one čine jedan deo ove postavke. To su simbolične slike redukovanog, brzog crteža, ali linearnog ritma, koji se gubi u belini teksture. Duhovnu i profanu tematiku – Mojsija, Hristosa, ženske likove – Lainović je predstavljao iznenađujuće jednostavnim, prefinjenim potezima na gruboj površini slike.

Arhaična serija akcentovanih radova iz 70-ih godina prošlog veka, likovna je preteča već pomenutih, belih slika – a opet potupno drugačija u koloritskom, pastuoznom i tematskom pristupu. U pitanju su dela robusne, duboke linije, a glavni protagonisti, naglašenih očiju, nose i bude u posmatraču snažne emocije. Već u tom ranom periodu, slikar se vešto igra ikonografijom, u kojoj su, osim ljudskih likova, prikazani i mačke i konji. Na nekim od dela primetna je upotreba umbre, žute i crvene boje, što nije tipično za kasniji Cvetkov opus.

Lainović je imao neverovatnu energiju, duboku posvećenost slikarstvu, stvarao je u jednom dahu, bez prethodnih krokija, istovremeno i duhovito i promišljeno, nekada i sa dozom cinizma. Svet oko sebe sažimao je u slike postepenog nestanka prepoznatljivih oblika, svet koji je bio, i jeste potpun… samo sa belom bojom i linijom koja je prati. Svoju neposrednost i iskrenost, nesebično je davao svima sa kojima se susretao, a kroz razne vidove umetnosti…slikarstvo i književnost, tragao je za istinom i suštinom.

 Maja Živanović, likovni kritičar i novinar

Cvetko Lainović (1931, Podgorica – 2006, Beograd) diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1954. i matematiku na Pedagoškoj akademiji u Nikšiću 1967.  Bio je član ULUCG-a (Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore) od 1956. i ULUS-a (Udruženja likovnih umetnika Srbije) od 1970. 

Imao je preko sedamdeset samostalnih i nekoliko stotina grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu: Podgorica, Beograd, Cetinje, Zagreb, Novi Sad, Subotica, Vršac, Kragujevac, Valjevo, Bela Crkva, Aleksinac, Kotor, Bar, Kolašin, Pljevlja, Budva, Njujork, Pariz, Rim, Brisel, Kairo, Vašington, Čikago, Stokholm, Ženeva, Amsterdam, Firenca, Palermo, Moskva itd.

Dobitnik je brojnih nagrada među kojima su Nagrada Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (1954); Nagrada povodom oslobođenja grada Titograda (1969); Trinaestojulska nagrada (1977); Nagrada Crne Gore za slikarstvo (1997); Jugoslovenska nagrada Boža Ilić (2000); Prva nagrada na Prvom bijenalu akta Marko Gregović (2004). Objavio je preko deset knjiga: Boje noći (1987); Stvari (1991); Misao slike (1996); Bijelo nebo (2001)…

NAJNOVIJE VESTI

SRBIJA GRADOVI