Posle rušenja nadvožnjaka u blizini italijanske Đenove, VANREDNI inspekcijski nadzor svih mostova dužih od 100 metara !!!

Vandredni inspekcijski nadzor svih mostova dužih od 100 metara !!!

  • Izvor: novosti.rs

15/08/2018

[views]

Rušenje nadvožnjaka u blizini italijanske Đenove, u kojem je život izgubilo oko 40 ljudi, otvorilo je pitanje bezbednosti mostova u Srbiji, a Tanjugovi sagovornici uveravaju da je oko 4.000 srpskih mostova potpuno sigurno za drumski i železnički saobraćaj.

trong>Stanje mostova u Srbiji kontrolišu Javno preduzeće „Putevi Srbije“, u čijoj je nadležnosti 2.960 mostova, i „Infrastruktura Železnice Srbija“, koja nadgleda 956 mostova.

Iz tih preduzeća poručuju da su kontrole mostova redovne, naročito zbog povećanog saobraćaja na srpskim putevima, a očekuje se da će do kraja 2018. kroz našu zemlju proći 53 miliona vozila, dok je samo u julu prošlo 562.000 vozila više nego u istom periodu prošle godine.

Oni su, inače, pozdravili današnju odluku ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović o vandrednom inspekcijskom nadzoru svih mostova dužih od 100 metara, te dodali da će još jedan vandredni izveštaj pokazati stanje mostova i utvrditi mere ako nešto nedostaje.

U „Putevima Srbije“ kažu da se godišnje izdvaja oko 10 miliona evra za periodično održavanje mostova, koje podrazumeva velike popravke, sanacije i rekonstrukcije, dok se za redovno održavanje izdvaja oko milion evra, dok u „Infrastrukturi železnice Srbije“ navode da je godišnje oko milion evra namenjeno za redovno održavanje mostova.

Izvršni direktor Sektora za održavanje državnih puteva „Puteva Srbije“ Zoran Stojisavljević rekao je da su u nadležnosti tog preduzeća mostovi ukupne površine veće od milion metara kvadratnih, čija je vrednost procenjena na oko 900 miliona evra.

„Kroz svakodnevni uvid u stanje mostova, možemo zaključiti da su svi statički stabilni mostovi i da su apsolutno bezbedni za odvijanje saobraćaja“, podvlači Stojisavljević.

Mostovi se, ističe, kontrolišu redovno ili svakodnevno, periodično i godišnje, a posebna komisija sastavljena od strucncjaka nakon utvrđivanja kompletnog stanja sastavlja izveštaje, naručuje projekte za sanaciju i popravku određenih mostova.

Direktor Direkcije za „Infrastrukturu Železnice Srbije“, Milan Maksimović navodi da su i mostovi koji su u njihovoj nadležnosti bezbedni i sigurni za redovan železnički saobraćaj, a kontrole su, kao i kod drumskih mostova, redovne i periodične.

„Svakodnevne kontrole vrše zaposleni koji obilaze prugu. Oni su toliko stručni da mogu da uoče bilo kakve nepravilnosti na mostovima i da alarmiraju ako je potrebno da se uradi neka sanacija ili da se obustavi saobraćaj“, objašnjava Maksimović.

Prema njegovim rečima, problema na mostovima ima, s obzirom da je većina njih građena u prošlom ili pretprošlom veku i u stalnoj su eksploataciji zbog sve većeg inteziteta saobraćaja i prevoza robe.

„Mi smo prošle godine imali 20 statitčkih provera mostova, da bi utvrdili da li možemo da pratimo zahteve privrede za povećanim obimom prevoza sa posebnim opterećenjem na tim mostovima. Ispitali smo i došli do saznanja da pojedini mostovi mogu to da iznesu, a pojedini ne, i da treba da preduzmemo neke mere“, navodi Maksimović.

Objašnjava da postoje i mostovi od posebnog značaja za državu, koje čuvari nadgledaju 24 sata, poput onih u blizini državnih granica, kao i mostovi koji u okruženju nemaju naseljena mesta i koje mogu biti eventalna meta terorista.

DRUŠTVO